Wirtualne CEDE: podsumowanie pełne ciekawostek

 

Aż 83,3 proc. ankietowanych uczestników wirtualnej wystawy CEDE zadeklarowało chęć udziału w kolejnej edycji projektu. W Virtual Dental Exhibition by CEDE, w sumie wzięło udział 2179 osób z 75 krajów.

Wirtualne CEDE, to bez wątpienia najdłuższa wystawa stomatologiczna w tym roku w Polsce i jeden z najdłuższych projektów wirtualnych w branży na świecie. Wydarzenie rozpoczęło się 24 września, a zakończyło 25 października. Całość odbywała się wyłącznie online, najwięcej osób uczestniczyło w pierwszej fazie VDE - „na żywo”, w dniach 24-26 września.

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez organizatorów, głównym powodem uczestnictwa w VDE była ciekawość nowej formuły (65,4 proc.). Niewiele mniej osób (59 proc.) zainteresowało się wykładami oraz debatami. 20,5 proc. zwiedzających, w wirtualnym CEDE wzięło udział ze względu na promocje na stoiskach wystawców.

Jeżeli mowa o wystawcach, to w sumie w wydarzeniu uczestniczyło ich 59. Większość stanowiły firmy z Polski, zestawienie uzupełnili producenci i dystrybutorzy z: Niemiec, Francji, Szwajcarii i Czech. Międzynarodowa idea projektu znalazła odzwierciedlenie w danych dotyczących pochodzenia gości VDE. Wśród uczestników znaleźli się reprezentacji aż 74 krajów (poza Polakami), w tym z Argentyny, Kolumbii, Ekwadoru czy Jemenu.

Według statystyk największym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się stoiska takich firm jak: GSK, Colgate, Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, Oral-b, Indent i Elamed. W sumie uczestnicy VDE odwiedzili wszystkie stoiska blisko 20 tys. razy. Goście otworzyli udostępnione przez wystawców linki prawie 6 tys. razy oraz pobrali ponad 4,5 tys. udostępnionych dokumentów. 48,7 proc. respondentów przyznało, że materiały dostępne na stoiskach były interesujące. 33,3 proc. ankietowanych wzięło udział w czatach dostępnych na stoiskach wystawców. Większość przyznała, że korzystała z czatów tekstowych.

Osobną kategorią, którą skrupulatnie zliczył system VDE były projekty edukacyjne. 31 wykładów oraz debat zostało odtworzonych prawie 4 tys. razy. Połowa ankietowanych przyznała, że z oferty edukacyjnej wirtualnego CEDE skorzystała zarówno w trybie „live” jak i „click and play”. 33,3 proc. respondentów wystawiło programowi edukacyjnemu najwyższą ocenę w skali 1-6. Największe audytorium zgromadziły debaty: „Co dalej po studiach? Projektowanie ścieżki kariery zawodowej”, (wraz z Polskim Towarzystwem Studentów Stomatologii), „Koronne argumenty za gabinetem wolnym od koronawirusa (infoDENT24.pl) oraz „Zdrowie zaczyna się w jamie ustnej” (PTS).

Na koniec jeszcze dwie dane z ankiety przeprowadzonej wśród uczestników: 78,2 proc. jest zadowolonych z udziału w VDE by CEDE, a 85,9 proc. poleciłoby udział w tym wydarzeniu.

Czy będzie zatem kolejna edycja wirtualnego CEDE?

- Analizujemy możliwość organizacji podobnego projektu w niedalekiej przyszłości. Jak doskonale wiadomo, tegoroczne, tradycyjne CEDE, zaplanowane w Łodzi w grudniu, nie odbędzie się. Według opinii wielu ekspertów, zagrożone są inne tradycyjne targi i wystawy, nawet do jesieni 2021 roku. Chcemy wypełnić czas oczekiwania na lepsze czasy kolejnym wirtualnym projektem. Pierwsza edycja wirtualnego CEDE dała nam potężny materiał do dyskusji i przemyśleń. Niezależnie od ostatecznej formuły, będziemy dążyli do tego, aby była jeszcze atrakcyjniejsza dla zwiedzających i wystawców - odpowiadają Organizatorzy z firmy Exactus.

Partnerami VDE by CEDE byli: GSK/Sensodyne, Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, Dental Tribune International oraz ogólnopolski program „Klinika Bez Bólu” by Acteon. Honorowy Patronat nad wybranymi projektami objął m.in. Rzecznik Praw Pacjenta oraz Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej. Wydarzenie wspierają także: Prezydent Miasta Łodzi Hanna Zdanowska (Patronat Honorowy), Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Enterprise European Network i Łódzka Organizacja Turystyczna.



GSKPTSDTIKlinika bez bólu